среда, 23. април 2014.

Primena i značaj informacionih sistema u poslovanju organizacija za upravljanje destinacijom

Autori: Nikola Minić, Nikica Radović, Miroslav Knežević

Objavljeno: Turistička privreda i povezane teme: tematski zbornik radova, Mediteranski dani 2012, Trebinje, str. 184-193


Sažetak: U ovom radu razmatramo primenu i značaj informacionih sistema u poslovanju organizacija za upravljanje destinacijom (Destination Management Organization – DMO). Analiziraće se, u skladu sa savremenim konceptom turističkog poslovanja, i efektivne prednosti savremenog načina upravljanja kao i brojne koristi sistema za upravljanje destinacijom (Destination Management Systems).

Ključne reči: organizacije za upravljanje destinacijom (DMO), informacioni sistemi, e-turizam, semantički veb, sistem za upravljanje destinacijom (DMS)

Literatura:
[1] Buhalis, D. (1997). Information Technologies as a Strategic Tool for Economic, Social, Cultural and Environmental Benefits Enhancement of Tourism at Destination Regions. Progress in Tourism and Hospitality Research, 3(1), 71-93.
[2] Buhalis, D., & Licata, M. C. (2002). The Future eTourism Intermediaries. Tourism Management(23), 207-220.
[3] Collins, C., & Buhalis, D. (2003). Destination Management Systems Utilisation in England. Proceedings of Information and Communication Technologies in Tourism, ENTER 2003 (str. 202-211). Helsinki: Springer.
[4] Dogac, A., Kabak, Y., Laleci, G., Sinir, S., Yildiz, A., Kirbas, S., i drugi. (2004). Semantically Enriched Web Services for the Travel Industry. ACM Sigmon Record, 33(3), 21-27.
[5] Goeldner, C., & Brent Ritchie, J. R. (2009). Tourism – Principles, Practices, Philosophies. Hoboken: John Wiley and Sons.
[6] Kanellopoulos, D., Panagopoulos, A., & Karahanidis, J. (2005). How the Semantic Web revolutionizes Destination Management Systems. International Conference on Tourism Development and Planning. Patras: TEI Patras.
[7] Njeguš, A. (2010). Informacioni sistemi u turističkom poslovanju. Beograd: Univerzitet Singidunum.
[8] Popesku, J. (2011). Menadžment turističke destinacije. Beograd: Univerzitet Singidunum.
[9] Pyo, S., Uysal, M., & Chang, H. (2002). Knowledge Discovery in Database for Tourist Destinations. Journal of Travel Research(40), 396-403.
[10] Schertler, W. (1994). Service Properties Justify Information Stores – Presented To Tourism Services. U W. Schertler, Tourism As An Information Business – Strategic Importance Of New Information And Communication Technologies In Tourism. Vienna.
[11] Sheldon, P. J. (1997). Tourism Information Technology. New York: CAB International.
[12] UNWTO. (2007). A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid.
[13] Werthner, H., & Klein, S. (1999). Information Technology and Tourism – A Challenging Relationship. Vienna: Springer-Verlag.

Rad se može preuzeti sa ove adrese.

Нема коментара:

Постави коментар